Skip links
upravljanje timom na daljinu

6 NAČINA DA BUDETE EFEKTIVAN MENADŽER TOKOM PANDEMIJE

Timski lideri vode računa kako o individuama u timu tako i o timu u cjelini. Da bi bili dobar menadžer trebate imati jaku empatiju, autentičnost i fleksibilnost. U vremenu krize, kao što je ova COVID situacija, ove menadžerske kvalitete su još bitnije.

Članovi tima će biti pod stresom, nervozni, uplašeni. Posao trpi različite izazove i situacija se generalno, umnogome mijenja. Pročitajte nekoliko savjeta kako da izvučete maksimum iz ove situacije.

1. Pobrinite se o sebi

Ukoliko letite avionom, upozore vas da masku sa kiseonikom prvo stavite sebi. Ukoliko trebate da pomognete drugim ljudima, morate prvo da pomognete sebi. Vaš tim reaguje na vaše ponašanje i sitne signale. Ukoliko ste uplašeni ili pod stresom, budite sigurni da ćete svoje emocije prenijeti i na tim. Znajući ovo, preduzmite mjere da prvenstveno pomognete sebi.

Zadovoljite svoje potrebe. Uzmite slobodan dan. Promjenite raspored. Vježbajte, krećite se. Popričajte sa ljudima van posla. Zadovoljite svoje psihološke potrebe*.

Ostanite autentični. Nemojte se pretvarati da situacija ne utiče na vas. Dajte ljudima do znanja da je sasvim u redu da ste pod stresom kad su ovakve situacije u pitanju. Prikažite im se kao čovjek sa svim svojim slabostima i steći ćete njihovo povjerenje.

U pitanju je delikatan balans između ljudskih slabosti i snage koju trebate pokazati. Nema potrebe da bježite ni od jednog ni od drugog.

*Ukoliko vas više zanimaju psihološke potrebe i kako ih zadovoljiti možda je PCM prava stvar za vas.

2. Ljudski kontakt

Praktikujte komunikaciju 1:1 sa članovima svog tima. Dajte im do znanja da im stojite na raspolaganju da im pomognete oko problema i da ih, u krajnjoj liniji saslušate.

S druge strane, nemojte pritiskati ljude da razgovaraju sa vama. Pojedini ljudi jednostavno ne žele i nemaju potrebu da razgovaraju o tome kako ova situacija utiče na njih. Ponudite se da ih saslušate ali nemojte pritiskati. Dajte im prostora. Pojednici žele da razgovaraju ali ne sa svojim menadžerom. Svako od nas je jedinstven i ponaša se drugačije.

3. Podržite individualne potrebe

Kriza ne pogađa sve ljude na isti način. Takođe, ne reaguje svako na stres na isti način. Nekima treba ljudski kontakt, neki vole samoću, neki utjehu nalaze u svom radu. Tokom krize, a i inače, ne postoji jedinstven pristup svima. Pomozite članovima svog tima da se sa stresom nose na način koji njima odgovara. U razgovorima 1:1 popričajte sa članovima svog tima koje to potrebe nisu zadovoljene. Razmislite zajedno kako možete da im pomognete da zadovolje svoju psihološku potrebu.

4. Održavajte timske rituale

Pored individualnog pristupa i fokusa, koji su jako bitni, pokušajte da zadržite timske rituale koliko god je to moguće. Možda virtualna kafa petkom? Fokusirajte se na mogućnosti kojima ćete pojačati socijalnu konekciju i veze unutar tima. Rituali kreiraju osjećaj sigurnosti koji će ljudima u ovakvim situacijama itekako pomoći kako bi smanjili stres.

Probajte da počnete sledeći sastanak sa nekom zajedničkom igrom ili malo fizičke aktivnosti, istezanja i sl. Razmislite, šta bi vašem timu pomoglo.

5. Oslonite se na prioritete

Tokom krize, ljudi se teže fokusiraju. Ostati produktivan u nesigurnoj situaciji nije jednostavno. Ukoliko primjetite da produktivnost opada, adresirajte je direktno, pružajući podršku. Postavite ova pitanja:

Na koji još način možemo da ostvarimo cilj?

Šta ja mogu uraditi da pomognem u ostvarenju cilja?

Fokusirajte se na ono što je važno, odredite prioritet i eliminišite koliko je moguće sve stvari koje nisu toliko bitne. Vrijeme krize nije regularno vrijeme stoga budite malo fleksibilniji.

6. Budite zahvalni

Počnite od sebe. Što se više fokusirate na ono na čemu ste zahvalni i što je u redu, vaša pažnja se polako mijenja. Fokus na pozitivno će vam dati dodatnu motivaciju i promjeniti emocionalno stanje. Ista stvar se može uraditi i sa timom.

Sastanak, recimo možete početi sa minutom ljubaznosti. Svako može pohvaliti nekoga u timu za neki dobro odrađen posao ili asistenciju. Ohrabrite ih da međusobno šalju mejlove ili poruke sa zahvalnošću i ljubaznim riječima jedni drugima.

Svaka osoba je naravno sama odgovorna za svoje mentalno zdravlje ali vi kao menadžer ste odgovorni za svoj tim. Stres i strah mogu uticati na način na koji pojedinci razmišljaju i funkcionišu tokom krize. Vaš posao je da se s tim nosite kako bi vaš tim iz krize izašao još jači.