Skip links
young ethnic woman trying to work at home with active children

Kako voditi tim na daljinu?

COVID ponovo mijenja način poslovanja. Ne znamo dali ćemo ponovo preći na rad od kuće ili ne, izvjesno je da se sve što se može odraditi online radi online, zoom za sastanke, intervju preko skajpa…

Ukoliko budemo prelazili na potpuno digitalnu kulturu, moraćemo promjeniti ne samo infrastrukturu, nego i način razmišljanja koji će nam omogućiti brzu adaptaciju i odgovor na novonastalu situaciju.

Izazov liderstva u ovoj novonastaloj situaciji će biti kreiranje sinergetskog ponašanja u timovima kroz digitalne kanale, ubrzana transformacija procesa i osiguravanje da organizacija ispunjava svoje ciljeve kroz rad na daljinu.

Komunikacija i empatija a iznad svega povjerenje, bit će ključne u ovom koraku.

Prioriteti rada na daljinu

Jedan od najvećih izazova za lidere u novom načinu rada jeste postavljanje prioriteta za svoje zaposlene. Rad na daljinu prilično komplikuje stvari. Udaljenost, čini organizacione rokove manje primjetnim i važnim što može dovesti do gubitka fokusa za zaposlene koji rade u ovom režimu.

Menadžeri koji žele dobro da se adaptiraju u lidersku ulogu dok radimo na daljinu moraju raditi transparentno i konstatno kontaktirati zaposlene kako bi zadržali fokus.

Organizacije imaju različite vrijednosti koje oblikuju liderski stil, bez obzira na to, pomenućemo tri ključna prioriteta za lidere koji mogu biti primjenjeni za većinu organizacija koje su uvele rad od kuće.

Inspiracija

Vrlo je važno za mlađe zaposlenike da pronađu svrhu na radnom mjestu. Ovo u potpunosti redefiniše način kako velike kompanije (Google, Zappos…) privlače i zadržavaju talente. Mlađu populaciju privlači misija i svrha organizacije, odnosno, u kojoj mjeri lideri uspjevaju da prenesu inspiraciju na svoj tim tako da pronađu smisao u onome što rade.

Adaptacija i uključenost

Nije moguće da u ovom trenutku zaustavite poslovne aktivnosti. Lideri trebaju da osiguraju da zaposleni ne rade samo na ispunjavanju zadataka nego i na shvatanju i prihvatanju ZAŠTO nešto radimo, kako bi mogli da unapređuju posao. Ostvarenje ovakve kulture zahtjeva da svaki član tima dobije dovoljno ovlaštenja kako bi mogao rješavati probleme.

Autentičnost

Autentičnost je osobina koja je izuzetno na cijeni. Zaposleni vole lidere koji su autentični i koji žive svoje vrijednosti. Ovo omogućuje liderima da budu ono što jesu, kao rezultat ovoga, mnogo im je jednostavnije da se povežu sa zaposlenima i izgrade povjerenje unutar tima.

Promovisanje atmosfere povjerenja dozvoljava zaposlenima da samostalno donose odluke i budu odgovorni za svoju izvedbu. Dobar lider počinje sa izgradnjom proaktivnog i odgovornog tima u kome je autentičnost esencijalna. Svaki član tima razumije da ne poštovanje rokova utiče na ostale članove tima i neispunjenje timskih ili organizacionih ciljeva.

Ako produktivnost padne, inspiracija i sposobnost adaptacije moraju postati prioritet. Ključno je komunicirati razloge iza svakog koraka ili odluke kako bi zaposleni razumjeli strategiju i mogli pokazati proaktivnost kada se nađu u nepredviđenim situacijama.

Najbolji lider je kouč koji ojačava kompetencije svakog člana tima. S druge strane, jednako je važan i lični razvoj lidera. Neke stvari moramo zaboraviti (odučiti se), nekih navika se  moramo riješiti, navika koje više nisu odgovarajuće u novom okruženju. Potrebno je razviti vještine i kompetencije koje nam omogućavaju da se adaptiramo na promjene i postanemo mnogo fleksibilniji. Budite spremni na različite scenarije, održavajte korektan proces donošenja odluka.