Skip links

Čeklista za planiranje analize zadataka

Analiza zadataka se definiše kao sistematska identifikacija sledećih stvari, koje su neophodne da bi se uradio neki posao:

  • posebne vještine
  • znanje
  • uslovi
  • potrebe

Odgovarajući dizajn trening programa zavisi od kompletnosti analize zadataka koje polaznici treba da nauče. Ključ za pisanje tačnih ciljeva učenja jeste da odredite šta se treba naučiti. Bazirano na identifikaciji individualnih zadataka koje polaznici treba da budu u mogućnosti kasnije i da urade.

Pažljivo planiranje je kritično za uspjeh analize zadataka. Planiranje obezbjeđuje da ste sakupili odgovarajuću količinu podataka: previše podataka dovodi do suvišnih informacija i gubitka vremena, premalo i možete izgubiti kompletnu sliku procesa ili posla koji dokumentujete. Koristite ove smjernice da povećate svoje šanse da imate dobre rezultate.

  • Šta je konačan rezultat analize zadataka? Da li je u pitanju samo razvoj treninga ili će se ovi podaci koristiti i za procjenu učinka ili možda za izradu opisa posla?
  • Da li je ovo neko ranije radio? Da li je ranije rađena analiza zadataka? Da li su razvijena pomagala za posao? Postoji li dokumentacija koja može pomoći analizi?
  • U kakvom ste odnosu sa naručiocem posla? Imate li dogovor da formalno izvještavate naručioca posla? Imate li plan za eventualne probleme poput odgađanja, problema i slično?
  • Ko će biti treninran? Koliko ljudi? Gdje su locirani? Koji je vremenski rok za isporuku?
  • Koliko prethodnog znanja i iskustva imaju polaznici? Da li su potpuno novi u onome što treba da rade ili imaju neko iskustvo od kojeg će početi?
  • Koja je priroda zadatka koji se treba analizirati? Da li je baziran na vještinama (ponašanju)? Da li je baziran na znaju? Možda oboje?
  • Kako ćete potvrditi tačnost podataka? Imate li stručnjake koji već rade ovaj posao a da vam mogu pomoći oko ovoga?
  • Kako ćete organizovati rezultate? Za sebe? Za naručioca?

Leave a comment