Skip links

MOTIVACIJA ZAPOSLENIH

Nema potrebe da posebno naglašavamo koliko je motivacija zaposlenih bitan faktor u svakoj organizaciji. Ono o čemu želimo da govorimo u ovom članku jeste kako vam Process Communication Model (PCM) može pomoći u motivaciji zaposlenih.

Svako ko završi “Otkrij PCM” seminar prepozna različitosti svakog od tipova ličnosti i obično se dosta vremena provede u objašnjavanju psiholoških potreba i njihovom povezivanju sa motivacijom na radnom mjestu. Napravili smo nekoliko smjernica koje vam mogu pomoći u tome. Ukoliko ste zaista zainteresovani za ovu tematiku, kontaktirajte nas i organizujte “Otkrij PCM” u svojoj organizaciji.

  • Prepoznajte individualne razlike – svaki tip ličnosti ima set karakteristika koje ga umnogome razlikuju od drugih baznih tipova ličnosti. Recimo, Harmoniser će i te kako cijeniti prisnost na poslu i neformalan odnos sa svojim kolegama dok će recimo Imagineru biti posebno važno da ima vrijeme za sebe. Jednom kada naučite kome šta odgovara, lakše ćete moći da im priđete na individualan način.
  • Svrstavanje ljudi na radna mjesta – Postoji značajan broj dokaza koji pokazuju motivacione koristi od pažljivog svrstavanja ljudi na radna mjesta. Bila bi “smrt” za jednog Rebela da ga stavite u računovodstvo ili za jednog Imaginera da bude PR. Imajte na umu da nisu svi motivisani radnim mjestima koja imaju visok nivo samostalnosti, raznolikosti ili odgovornosti.
  • Koristite ciljeve – Literatura o teoriji postavljanja ciljeva sugeriše da menadžeri moraju da obezbjede da zaposleni imaju čvrste, specifične ciljeve i povratne informacije o tome kako ih ispunjavaju. Ukoliko koristite PCM, biće vam važno kako te ciljeve komunicirate sa svojim zaposlenima odnosno da li “govorite njihov jezik.” U ovu svrhu koristimo preferirane kanale komunikacije za različite zaposlene.
  • Individualizovanje nagrada – Zbog različitih potreba zaposlenih, ono što djeluje kao faktor pojačanja za jedne, ne mora da djeluje za druge. menadžeri treba da koriste znanja o različitostima svakog od tipova ličnosti da bi mogli da individualizuju nagrade. Promoter recimo voli skupe i rijetke stvari, pohvale, dok Rebel voli neobične i jedinstvene stvari (ne nužno skupe) i dobru zabavu.

Ovo su samo neke od sugestija koje možete uzeti u razmatranje kada koristite PCM za individualizovani pristup zaposlenima. Na treningu još učimo i o preferiranim menadžerskim stilovima i radnom okruženju.

Rezultati pokazuju znatno veći angažman zaposlenih kada se ove različitosti između tipova ličnosti uzmu u obzir.

Stoga, ne gubite vrijeme, naučite PCM, komunicirajte jednostavnije i podignite poslovanje na viši nivo. Kontaktirajte nas još danas za više informacija.